czwartek, 3 lipca 2014

#46 Brad Whitaker - Linkin Park. Wszystko jest hybrydą



Są zespoły, których przesłuchuję wszystkie wydane przez nich płyty, ale są też takie których lubię tylko kilka piosenek, bo niekoniecznie czuję, że muszę przesłuchać całą płytę. Linkin Park właśnie należy do tej drugiej grupy.
Nie jest to jakaś zupełna nowość, że słucham od bardzo dawna rocka. LP to zespół, którego słucham, gdy jakoś nawinie mi się w jakiejś playliście czy usłyszę w radiu. Znam tylko kilka ich piosenek, które lubię, a ostatnio z ciekawości przesłuchałam ich najnowszy album.

 
„Metal z hip hopem, pop z elektroniką… Taką mieszankę gatunków próbowało grać wielu.Nikt jednak nie osiągnął sukcesu na miarę Linkin Park. I nikt z tamtej fali zespołów nie utrzymał gwiazdorskiej pozycji przez ponad dekadę: od ekspozycji popularności debiutu „Hybrid Theory” przez ambitne poszukiwania z płyty „A Thousand Suns” po powrót do ostrego grania na albumie „The Hunting Party”.”

Chłopacy grają w tym zespole już od 18 lat. Można powiedzieć, że szmat czasu. Zespół został założony w tym samym roku, w którym ja się urodziłam, ale można też powiedzieć, że nie jest to długo patrząc na takie zespoły jak Black Sabbath AC/DC. Jednak dorobił się całkiem sporej dyskografii. Zespół ma na swoim koncie 6 albumów studyjnych, 2 albumy koncertowe, 17 minialbumów, a także 3 albumy remiksowe. Całkiem niedawno, 17 czerwca Br., miał premierę ich szósty studyjny album „The Hunting Party”. Tak jak zapowiadał Mike’a album miał być „ciężki” i taki jest. Po przesłuchaniu całego albumu zdecydowanie moją ulubioną piosenką jest „Final Masquerade”  



W większości w książce wypowiada się Chester i Mike. Linkin Park nie zawsze nosił taką nazwę. Zanim do zespołu dołączył Chester zespół nosił nazwę Xero. Wokalista dostał telefon od łowcy talentów z LA w swoje dwudzieste czwarte urodziny. Kapela Xero potrzebowała wokalisty, a Chester miał zinterpretować po swojemu ich piosenki. Gdy one się spodobały trafił on do zespołu.  

Nie wszystko zawsze przychodziło z łatwością. Często, gdy zespół przychodził do producenta z piosenkami na płytę materiał mu się po prostu nie podobał i musieli zaczynać od nowa. W książce jest także wspomniany trudy czas dla Chestera, którym bym 2005 rok. Rozwód z jego żoną Samanthą sprowadził go na ścieżkę nałogów. Nie raz trafiał do szpitala, a także kilkakrotnie na odwyk. W końcu stanął na nogi.
Książka jest bardzo fajna. Czyta się ją bardzo szybko ze względu też na to, że ma mnóstwo zdjęć. Prawie połowa książki chyba to same zdjęcia, ale to duży plus, bo ja bardzo lubię gdy czytam biografię i jest tam sporo zdjęć.  

Zespół jak do tej pory wystąpił 3 razy w Polsce. 13 czerwca 2007 roku na Stadionie Śląskim, Ponownie zagrali 9 czerwca 2012 roku na Orange Warsaw Music Festival, a po raz trzeci całkiem niedawno, bo 5 czerwca br., na Stadionie Miejskim we Wrocławiu gdzie zagrali swoje największe przeboje tj. Numb, In The End, One Step Closer czy Burn It Down.

Na końcu jest kilkanaście stron z wypisaną całą dyskografią i singlami zespołu. W sumie nie wiem czy to
było potrzebne, ale skoro jest. : )

Muszę powiedzieć, że nie jestem fanką zespołu, tylko lubię go posłuchać to bardzo fajnie mi się czytało tę biografię. Nawet jeśli ostatnio nie czytam wcale. Książka jest dla każdego kto chce poczytać o zespole, ale nie zadawala się skromnym artykułem na Wikipedii tak jak ja : >

Autor: Brad Whitaker 
Tytuł: Linkin Park. Wszytko jest hybrydą
Liczba stron: 200
Data wydania: 2014-06-11
Oprawa miękka
Wydawnictwo In Rock
Ocena: 7/10


Za książkę bardzo dziękuję

6 komentarzy:

  1. Słucham ich niektórych piosenek, tych, które usłyszę w radiu, ale też tak wielkim fanem nie jestem, więc biografii nie kupię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tylko niektórych, ale naszła mnie ochota na poznanie reszty twórczości, ale jak będzie w praktyce to się okaże ^^

      Usuń
  2. Co tu duzo pisac, uweilbiam ich! Nawet wybralabym sie na koncert gdybym miala taka mozliwosc, wiem, ze byl we Wroclawiu, ale musialam jechac na inny koncert wiec mnie ten ominal. Slucham ich jak tylko nadejdzie mnie taka ochota, nigdy mi sie nie nudza, chcoiaz jeszcze nie mam ich zadnej plyty, ale pracuje nad tym!
    A co do tej ostatniej to nie sluchalam zadnego kawalku jeszcze, ale w ten weekend to nadrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tak samo jak ty lubię niektóre piosenki tego zespołu, ale nie jestem wielką fanką.Nie wiedziałam, że zespół miał inną nazwę.Dobrze, że ją zmienili

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny blog!
    obserwuję i liczę na rewanż
    www.zakladkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza zajmie Ci tylko chwilę, a ja z chęcią każdy przeczytam i odpiszę na niego :)
_____________
Bardzo dziękuję za każdą opinię. :) Pozdrawiam! :)