czwartek, 22 sierpnia 2013

[Stosik] #2/2013

Niedawno byłam w Biedronce, żeby kupić jakieś owoce, jednak nie skończyło się tylko na tym. Jak zobaczyłam, że mają kosz z książkami i to jeszcze tańszymi niż cena okładkowa to musiałam iść i zabaczyć co tam mieli. Najpierw pochwyciłam jedną książkę, o której już czytałam gdzieś i stwierdziła, że muszę mieć. Potem rzuciła mi się w oczy kolejna książka i na tę również się skusiłam. No, ale to nie był koniec, bo gdy zobaczyłam powieść pt. "Obiecaj mi" to tę też musiałam przygarnąć. :D  

Tak prezentuje się stosik ;)




Alloma Gilbert - Ocal mnie od złego  


"Kiedy byłam małą dziewczynką, wierzyłam w to, co ciągle mi powtarzano: że jestem zła i zasługuję na tortury, bo jestem dzieckiem szatana...

Alloma Gilbert była jedną z ofiar fanatyczki religijnej, która zadawała swoim adoptowanym dzieciom ogromne cierpienie. Książka Gilbert to poruszająca i niezwykle szczera opowieść o drodze z piekła do normalności."*





Sheila Roberts - Słodsze niż czekolada 

"Samantha zawsze wiedziała, że poświęci się prowadzeniu rodzinnej fabryki czekolady. Od kiedy babcia  Rose wyśniła pierwszy przepis na legendarne, najlepsze na świecie praliny, czekoladowa tradycja była przekazywana z pokolenia na pokolenie.

Niestety przyszłość nie wygląda słodko. Jeśli Samantha nie zdoła spłacić zaciągniętego przez poprzedniego dyrektora kredytu, fabrykę przejmie bank oraz jego manager – irytujący przystojniak Blake Preston. 
Samantha przysięga do tego nie dopuścić. Wraz z matką i siostrami wpada na wyborny pomysł: zorganizuje w miasteczku walentynkowy festiwal czekolady…"*



Richard Paul Evans - Obiecaj mi


"Opowieść o obietnicach, których moc zdolna jest pokonać czas
„W zamkniętych na klucz i ukrytych w szafie szkatułkach przechowuję dwa naszyjniki. Są podarunkami od dwóch mężczyzn. Oba naszyjniki są piękne i cenne, nie noszę jednak żadnego z nich - jednego z powodu złamanej obietnicy, drugiego z powodu obietnicy dotrzymanej”. 
Tamtego roku Beth przestała wierzyć w szczęśliwy los. Jej życie rozsypało się jak domek z kart: musiała zmierzyć się ze zdradą i opuszczeniem. W chwili próby zawiódł ją najbliższy człowiek, łamiąc wszystkie obietnice, które do tej pory składał. 
Wtedy właśnie pojawił się Matthew - niespodziewanie, bez zaproszenia. Jak anioł, który łapie za rękę dokładnie w tej chwili, w której tracimy resztki nadziei. Wiedział, jak pomóc, co zrobić, by Beth znów zaczęła się uśmiechać, znał odpowiedzi na dręczące ją pytania. On też złożył obietnicę. Czy będzie w stanie jej dotrzymać? Kim naprawdę jest Matthew i skąd tyle wie na temat Beth i jej rodziny?"*


No i jeszcze stosik powiększa się o jedną książkę. Po niedzielnej wizycie w Empiku przyniosłam do domu "Ostatni testament" Jamesa Frey'a.


"James Frey nie jest pisarzem jak inni. Nazwano go kłamcą. Mistyfikatorem. Oszustem. Nazwano go mędrcem. Rewolucjonistą. Geniuszem. Oskarżali go czytelnicy. Porzucili wydawcy z powodu rozpętanej polemiki. Besztali go prezenterzy telewizyjni, potępiły media. Jest, poza wszystkim, autorem superbestsellerowym. Jego powieści przełożono na 40 języków. Uwielbiają go czytelnicy na całym świecie. Teraz napisał swoją najlepszą jak dotąd książkę, najbardziej rewolucyjną, najbardziej polemiczną: „Ostatni Testament”.
Co byś zrobił, gdybyś się dowiedział, że Mesjasz żyje teraz, w naszych czasach? Że żyje w Nowym Jorku. Że sypia z mężczyznami i że kobiety zachodzą z nim w ciążę. Że pomaga umrzeć konającym, że uzdrawia chorych. Że przeciwstawia się władzy i podważa świętości. Co byś zrobił, gdybyś go poznał? A gdyby odmienił twoje życie? Uwierzyłbyś?
„Ostatni Testament” zmieni twój sposób myślenia, twój sposób życia. Zrani cię. Przerazi. Rozwścieczy. Dotknie. Otwórz oczy na świat, w którym żyjemy. Od dwóch tysięcy lat czekamy na przybycie Mesjasza. Był tutaj. „Ostatni Testament” opisuje historię jego życia.

James Frey jest kultowym pisarzem amerykańskim. Jego debiutancka powieść „Milion małych kawałków” to jeden z najgłośniejszych skandali literackich ostatnich lat, bestseller Amazonu i „New York Timesa”. Przetłumaczono ją na 40 języków. Kontynuacją tej wstrząsającej, poruszającej historii jest „Mój przyjaciel Leonard”. Obie książki trafiły na światowe listy bestsellerów. Frey jest także autorem „Jasnego słonecznego poranka”.  " *






A więc tak wygląda stosik na najbliższy czas :)

Mam nadzieję, że szybko uda mi się przeczytać coś z tego. Może ktoś z Was już czytał którąś powieść? Jak tak dajcie znać, również też czy interesuje Was jakaś z tych powieści. ;]


Ściskam :*


__________
*opisy pochodzą z tyłu okładek

8 komentarzy:

  1. Ciekawe książki, ja również nigdy się nie umiem powstrzymać, gdy są tanie książki w biedronce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. 'Ocal mnie od złego' tez mam na swojej polce, kupilam w Biedronce

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodsze niż czekolada sama chciałam kupić, ale nie miałam możliwości. Czekam na opinię - może wtedy się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam jedynie o "Słodsze niż czekolada" bo widziałam parę razy w Matrasie ;) A "Obiecaj mi" wydaje się ciekawą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też widziałam te tytuły w Biedronce w moim mieście, ale nie dałam się pokusie i odeszłam od stoiska :)
    przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Evans też gdzieś u mnie leży na półce i czeka na swoją kolej, choć doczekać się nie może ;P Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się po niego sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny stosik. Evans też chcę przeczytać. :) Może sama pójdę do Biedronki. :P

    OdpowiedzUsuń
  8. "Obiecaj mi" też chyba zdobyłem w Biedronce, ale nie przeczytałem do końca, a potem nawet pożyczyłem i jakoś tak wyszło. Strasznie nie cierpię tych "cukierkowych" związków u Evansa, a ta książka opowiada o takim związku. Reszty nie znam, aczkolwiek zainteresowałaś mnie Frey'em. Na stronie Empiku same dobre opinie o nim, więc muszę spróbować. :) Miłego czytania!:)

    OdpowiedzUsuń

Pozostawienie komentarza zajmie Ci tylko chwilę, a ja z chęcią każdy przeczytam i odpiszę na niego :)
_____________
Bardzo dziękuję za każdą opinię. :) Pozdrawiam! :)