piątek, 6 lipca 2012

#1 Gillian Shields - Nieśmiertelny

Oto pierwsza recenzja na tym blogu. :)  Co prawda wisi ona już gdzieś, ale to tylko dlatego że jestem recenzentką na portalu upadli.pl  to również mogę publikować recenzje na blogu. A w najbliższym czasie chcę dodać recenzję do drugiej części tej książki to postanowiłam, że i pierwsza się tu pojawi. :) 




Recenzja na upadłych






Autor: Gillian Shields
Tytuł oryginalny: Immortal
Język oryginalny: angielski
Polski tytuł: Nieśmiertelny
Tłumaczenie na język polski: Ewa Spirydowicz
Rok wydanie (PL): 2010
Ilość stron: 303
Wydawnictwo: Amber
Ocena: 7/10





Po dłuższym nie czytaniu książek, które zawierają paranormalny wątek zatęskniłam za powieściami tego typu. Po ostatniej wizycie w bibliotece przyniosłam do domu następujące tytuły: “Nieśmiertelny”, “Zdrada Nieśmiertelnego” oraz “Przyrzeczeni”. Ostatni z nich bardzo spodobał mi się po przeczytaniu kilku rozdziałów, więc postanowiłam ją kupić i na spokojnie przeczytać. Zaczęłam czytać następną książkę - “Nieśmiertelny”. Okładka jest ciekawa, opis z tyłu również, a jeżeli dodatkowo wliczyć do tego pozytywną opinię koleżanki o tej pozycji, to wręcz nie mogła mi się ona nie spodobać. Czytało mi się tę książkę dość szybko, jest na prawdę ciekawa. Po pierwszych trzech rozdziałach dochodzą co jakiś czas rozdziały wycięte z pamiętnika lady Agnes. Są one lekko tajemnicze, zważając na to, że owa kobieta wymienia młodzieńca, ale nie podaje jak się on nazywa - czytelnik z początku musi się zadowolić jedynie pierwszą literą imienia (S.) owego młodzieńca żyjącego w XIX w., tak jak i lady Agnes.
Przejdźmy do sedna, czyli do samej powieści. Główną bohaterką jest Evie Johnson. Dziewczyna ma szesnaśćie lat i mieszka nad morzem. Wychowuje ją babka Frankie. Ojciec jest w wojsku i stacjonuje za granicą, więc nie ma jak zaopiekować się córką. Natomiast matka Evie nie żyje - utopiła się w morzu. Pewnego dnia jej babkę dotyka poważna choroba. Dziewczyna musi się spakować i udać do szkoły z internatem, bo nie ma się kto nią zajmować. Ojciec załatwia jej stupendium w Wyldcliffe Abbey. Jest to żeńska szkoła dla bogatych dziewcząt. Obowiązują tam różne zasady, które są ściśle przestrzegane, a za złamanie jakiejś dostaje się upomnienie. Gdy otrzyma się trzy upomnienia można wylecieć z tej szkoły. Szkoła znajduje się na odludziu z dużą ilością wrzosowisk. Podczas podróży do szkoły, Evie musiała z pociągu przesiąść się do taksówki, lecz gdy kierowca usłyszał, gdzie dokładnie dziewczyna chce jechać, to odmówił jej kursu i musiała iść na piechotę. Pogoda jej nie sprzyjała, padał deszcz. Gdy już zbliżała się do swojego celu, niespodziewanie na jej drodze pojawił się chłopak na koniu. Evie przestraszyła się i wypadła jej z ręki walizka, która się otworzyła i wypadła z niej ramka ze zdjęciem matki nastolatki. Niefortunnie zbiło się szkiełko, lecz za dotykiem tajemniczego nieznajomego powróciło do dawnej postaci. Dziewczyna była bardzo zdumiona tym i wydawało jej się, że ma przewidzenia. Lecz to nie były zwidy...
Evie zostało przydzielone łóżko w pokoju z czterema dziewczynami. Mieszkała w nim m.in. dziewczyna, która dokuczała głównej bohaterce, Celeste. W nocy gdy już wszyscy spali Evie, wymykała się na spotkania z tajemniczym chłopakiem. Między nimi zrodziła się więź. Evie tak na prawdę prawie nic nie wiedziała o nim. Zaczęło się rodzić między nimi uczucie – miłość. Obok wątku miłosnego i paranormalnego w powieści pojawiają się także inne, takie jak przyjaźń. Jaki ma związek medalion Evie z lady Agnes? Kim ona jest dla głównej bohaterki? Odpowiedzi znajdziecie, czytając omawianą książkę. :)
Książkę czyta się lekko. Nie trzeba się przy niej dużo zastanawiać ani nie zmusza nas do przemyśleń nad życiem. Mnie się bardzo spodobała. Choć jest trochę przewidywalna, ale również tajemnicza, chociażby nie wiemy na początku kim jest S. Byłam tego bardzo ciekawa, lecz domyślałam się, kto to może być i po pewnym czasie moje podejrzenia się sprawdziły. Książka jest warta uwagi jeśli ktoś chce się odstresować przy lekkiej lekturze. Z przyjemnością niedługo zacznę drugą część. Już jestem ciekawa, jak tym razem potoczą się losy bohaterów.





Czy może już czytaliście tą książkę? Jakie są wasze wrażenia o niej? Śmiało podzielcie się! :) A jeśli nie czytaliście to macie zamiar ją przeczytać? 


pozdrawiam 
dracula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pozostawienie komentarza zajmie Ci tylko chwilę, a ja z chęcią każdy przeczytam i odpiszę na niego :)
_____________
Bardzo dziękuję za każdą opinię. :) Pozdrawiam! :)