czwartek, 3 października 2013

#35 Kamil Kevin Zawadzki - Historie ulotne spisane nad brzegiem Bałtyku czyli Zanim odejdę

Autor: Kamil Kevin Zawadzki
Tytuł: Historie ulotne spisane nad brzegiem Bałtyku czyli Zanim odejdę
Liczba stron: około 300
Premiera: styczeń 2014
Ocena: 6+10
Fan page Kamila


Emmmm nie bardzo wiem od czego zacząć.. Gdy dostałam propozycje zrecenzowania tej książki to dopiero po zapoznaniu się się jej opisem postanowiłam ją zrecenzować. Wydała mi się ciekawa i warto wspierać polskich autorów. W tej książce są też zawarte wiersze Huberta Cietrzewa.

Powieść opowiada o siedemnastoletnim Bartku, który powoli umiera na białaczkę. Zaprzestał brania chemii, aby zacząć spełniać rzeczy, które chce "posmakować" w swoim życiu. To od razu kojarzy mi się z filmem, który kiedyś oglądałam, gdzie dziewczyna zrobiła listę rzeczy, które chce zrobić. Nie jestem zdziwiona takim zachowanie bohatera, wręcz przeciwnie. Rozumiem go. Chce on poznać różne smaki życia w czasie, który mu pozostał. Niemniej jednak czasem jego postawa irytuje mnie. Wydaje się on być trochę samolubnym, ponieważ jego ojciec sobie nie radzi z myślą, że jego syn umrze. Wolałby on, aby Bartek leczył  się dalej. Jednak on tego nie rozumie i nie chce. Przez to dochodzi pomiędzy nimi często do kłótni. 

Na szczęście w swoim życiu Bartek ma też swojego najlepszego przyjaciela Kamila, który jest z nim i go wspiera. Często też stawia go do pionu. W końcu nie zawsze trzeba mieć to samo zdanie. Bartek będzie próbował wielu rzeczy. Pozna również pewną dziewczynę, jednak czy coś z tego wyniknie?

Powieść nie tylko skupia się na chorym chłopaku. Także jest wątek jest związany z samym Kamilem, który dowie się, że będzie ojcem. Jednak będzie on namawiał swoją dziewczynę do usunięcia ciąży, ale czy ona to zrobi...? 

Takiej typowo życiowej powieści nie czytałam już długo. Książka ta wywarła na mnie dobre wrażenie i jestem pewna, że powrócę do niej. Bywały fragmenty, że bardzo mnie poruszała. Jednak czytało mi się ją naprawdę bardzo szybko i dobrze. Czytałam ją w postaci e-booka, jak na razie nie miałam okazji przeczytać też zakończenia, ponieważ Kamil wciąż je kończy. Niemniej jednak książka jest warta uwagi. Premiera dopiero jakoś w styczniu, ale to już tuż tuż. :D  
Myślę, że każdy może ją przeczytać kto ma ochotę urozmaicić sobie wieczór.   
Lubię czytać książki polskich autorów, ponieważ daje mi to możliwość odkrycia nowych interesujących autorów.  A sposób w jaki Kamil pisze przypadł mi do gustu. 


Autorem tej powieści jest młody chłopak, bo tylko rok starszy ode mnie Kamil Kevin Zawadzki. Obecnie jest w klasie maturalnej. Wydał już  "MyLife.com MojeŻycie.pl", oraz "Grę Cieni", która jest kontynuacją "Mylife...". Uwielbia muzykę to dlatego ukończył szkołę muzyczna. Jednak jego największym zainteresowaniem jest modelingiem. Jego mistrzem, pisarzem jest J.D.Salinger'a. 


14 komentarzy:

  1. Jestem miłościczką tego typu emocjoonalnych książek :) Na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdolny chłopak ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też momentalnie skojarzyło mi się z tym filmem, była też taka książka "Zanim umrę" :) bardzo lubię takie pozycje i na pewno sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że warto byłoby tę książkę przeczytać :) Również w pewnym momencie przypomniał mi się film pod tym samym tytułem :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wwwoo jest w klasie maturalnej - 2 lata starszy ode mnie a już wydał kilka książek. Recenzja pojawił się mały błąd : najlepszego Kamila - zapomniałaś chyba dopisać przyjaciela. Tematyka książki bardzo mi się podoba- uwielbiam takie i myślę, że ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, już poprawiłam Siedząc późną porą nie zauważyłam ;>

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanowię się. Mam przesyt takich książek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nic nowego tu właśnie nie ma :)

      Usuń
  8. Myślę, że na rynku możemy dostać wiele podobnych powieści, jednak przeczytałabym tą, ponieważ jestem ciekawa języka jakim posługuje się autor. Chociaż te wiersze mnie przerażają, nie należę do fanów poezji. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzadko czytam polskich autorów, właściwie to dopiero zaczynam to robić. Staram się nadrobić zaległości. Głównie w tematyce fantasy, ale kto wie, może po tą książkę również sięgnę. Temat jest ciężki, bardzo trudny. Jestem pod wrażeniem, że tak młody chłopak postanowił napisać taką historię.

    OdpowiedzUsuń
  10. zaciekawiła mnie ta książką :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Recenzja bez recenzji, do tego sterowany tekst;
    patrząc na poprzednie wypociny nie ma sensu poświęcać czasu.
    Kilka stron i kapitulacja :)
    Nadzieja jakaś zawsze jest ale nie oszukujmy się, tematy te były poruszane i to w o wiele bardziej inteligentny sposób

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro mowa o inteligencji- Jak można wypowiadać się na temat książki, której się nie przeczytało?
      Brak inteligencji u Jego/Jej-Tego wyczuwam.

      P.S.
      Polecam przypomnieć sobie: '' Zasady interpunkcji "

      Usuń

Pozostawienie komentarza zajmie Ci tylko chwilę, a ja z chęcią każdy przeczytam i odpiszę na niego :)
_____________
Bardzo dziękuję za każdą opinię. :) Pozdrawiam! :)